אבקות חלבון – כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים אבקת חלבון

אחד המצרכים השימושיים ביותר בקרב ספורטאים, מפתחי גוף ומתאמנים הוא אבקת חלבון. החלבון הוכח כבונה שריר בריא וחזק בצורה נכונה, לכן כל ספורטאי מתחיל יצטייד באבקת חלבון המתאימה לו, על פי מספר פרמטרים הקשורים לסוג האימון, גודל הגוף ומשקלו.

הסיבה לכך שכל ספורטאי משתמש וצורך אבקת חלבון היא ברורה מאוד, אבל איך בוחרים? איך נדע מהי האבקה המתאימה לנו? קיימים בשוק סוגי חלבון רבים ויצרנים רבים עוד יותר. לכל סוג מאפיינים משלו, סגולות, יתרונות וחסרונות. אז הנה כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים אבקת חלבון.

כאמור אבקות חלבון מתאפיינות כל אחת בסגולות אחרות, ישנם אפילו כאלה המיועדים לשריפת שומן והורדה במשקל לעומת כאלה שעוזרים להעלאה במשקל ובניית מסת שריר. אז הנה מספר פרמטרים על פיהם נדע לבחור את אבקת החלבון המתאימה לנו. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק שהאבקה מאושרת על ידי משרד הבריאות.

בחירת אבקת חלבון

  1. כמות חלבון – נקודה זו משתנה מאדם לאדם. לכל אחד מתאימה כמות חלבון אחרת על פי גודל הגוף, המשקל וסוג האימון שהוא מבצע. אנשים כמו מפתחי גוף או מתאמנים זקוקים לכמות חלבון של 1.6 – 2.2 גרם לכל מנה. משקל גדול או אימון מסיבי וחזק יותר, ידרוש כמות חלבון גדולה יותר.
  2. פחמימות – ישנם ספורטאים שירצו כמה שפחות פחמימות באבקה לעומת כאלה שיעדיפו כמות פחמימות גדולה יותר. כדאי להתאים את כמות הפחמימות על פי תפריט התזונה שלכם.
  3. מטרת האימון – מכיוון שסוגי האבקות הם רבים מאוד, יש גם כאלה המשולבים עם רכיבים נוספים כמו חומצות אמינו מסוגים שונים, יש לבחון את בחירת האבקה על פי מטרת האימון.

> מידע מקצועי נוסף ומבחר תוספי תזונה איכותיים ניתן למצוא באתר אולאין!