מה חשוב לדעת על שירותי עימוד?

הוצאת ספר לאור היא פרויקט שמעורבים בו אנשי מקצוע רבים מלבד הכותב. כל מעהש של הוצאה לאור מתחיל בכתב יד אבל עד לתוצר הסופי הטקסט עובר גלגולים רבים בידיהם של אנשי המקצוע. הוא זקוק לליטוש עריכה טקסטואלית עריכה גרפית, תמלול הגהה ועוד. כל הפעולות חשובות ואין לזלזל באף אחת מהן, שכן פגמים בתהליך ההוצאה לאור יגרמו לכם עוגמת נפש רבה ואולי גם נזקים כספיים. בחירת מוציא לאור צריכה להיות מקצועית ולהסתמך על הבנות עם נציגי ההוצאה. אם אין הבנה הדדית ואמון – אין טעם למסור להם את העבודה לביצוע. ספר אינו מוצר מדף מתכלה אלא יצירה פרטית שהמחבר שואף להפוך לנחלת הכלל.

כאמור, מרגע הגשת כתב היד ועד להוצאה לאור יעבור הטקסט מספר גלגולים ויהיה באחריותם של אנשי המצוע של ההוצאה לאור כמו העורך, המגיה, המעצב הגרפי והמדפיס. לכל אלה יש תפקיד חשוב במוצר המוגמר ואתם מוזמנים לקחת חלק ולקיים איתם שיחות מקצועיות וכן להתרשם מעבודתם וזאת כדי לשמור על יחסי אמון עם המוציא לאור.

עבודת העימוד הינה קריטית עבור המוצר הסופי. כאן מדובר בעבודה אשר נועדה להכשיר את הטקסט לקריאה ולהפוך אותו לנגיש. לשם כך יש צורך בידע נרחב בתחום העימוד, הפיכת הטקסט לקריא, קביעת פונטים, כותרות, מרווחים, פריסה בעמודים וכו'. זוהי עבודה הדורשת אנשי מקצוע מעולים ובעלי ניסיון רב ומוכח, מאחר שהם קובעים את צורתו הסופית של הטקסט בספר שלכם, וטקסט לא קריא או כזה אשר מעיק על הקורא ומבלבל אותו – עלול גרום נזק כבד. חשוב להדגיש שעבודת העימוד ספרים אינה מיועדת לגרפיקאים אשר עוסקים בעיצובו הכללי של הספר ולא בפריסת הטקסט. עבודת העימוד כוללת מטלות שונות ומגוונות כמו בחירת כותרות, יישור, הכנסת נספחים והערות שוליים, בדיקת אחידות הפונטים (וכן שימוש בפונטים שונים מאלה של הטקסט לצורך הערות והפניות), ועוד. כדי למנוע מפח נפש ותסכול, יש לקבע מראש פגישות בענייני העימוד ולקבל דוגמאות מפורטות לגבי התוצרת הסופית הצפויה לכתב היד שהגשתם לפרסום.

Blogging
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדרים לפי שעה במרכז לכל מטרה
קרה ונתקעתם איפשהו בארץ והדבר האחרון שעולה לכם בראש הוא היכן נישן את הלילה, מי חושב על זה סתם כך באמצע...
קרא עוד »
אוק 24, 2019
צימר חרדי בעידן המודרני
תיירות בעידן המודרני שונה לחלוטין מהתיירות המוכרת בהיסטוריה. התיירות ההיסטורית מספרת על נדידה של...
קרא עוד »
יונ 27, 2022
מה היתרונות בשימוש בוופורייזר?
יותר ויותר אנשים בוחרים ולהשתמש במכשירי וופורייזר כשהם רוצים לעשן. למעשה, מכשיר וופורייזר הוא מכשיר...
קרא עוד »
ספט 17, 2020